torsdag 26 februari 2009

Tack Jenny Lindahl Persson

Via bloggen Kamferdroppar kom jag till en artikel av Vänsterpartiets informationschef Jenny Lindahl Persson där hon skriver om bloggen jinge.se. Läs här.

Orkar just nu inte skriva hela historien om anklagelserna om antisemitism i bloggen jinge.se. Bläddra ner i bloggen, så finns lite läsning.

Jag tycker det är skön läsning när Lindahl Persson nu äntligen, som representant för V, erkänner att innehållet i Jinge går över gränsen och är problematiskt. Värt att veta är att antisemitismen framförallt florerar i kommentarerna på hans blogg, men eftersom han har moderering och personligen måste sätta sin ok-stämpel på varje kommentar faller en mörk skugga över Jinge även om han inte skriver det mest antisemitiska kommentarerna själv. Se mitt tidigare inlägg där hans regler finns uppskrivna.

Just idag länkar jag inte till Jinge eftersom han lagt upp ett avskyvärt inlägg på sin blogg med anledningen av bojkotten mot den kommande tennismatchen mot Israel. Han visar bilder på döda barn i ett argument mot israeliska tennisspelare. Jag mår fysiskt illa av hans metod att resonera och måste sluta.

Inga kommentarer: